Cevizin Faydaları » Faydalari.gen.tr

Cevizin Faydaları

Cevizin faydaları saymakla bitmiyor. Bu yazımızda cevizin nelere faydalı olduğunu öğrendiğiniz de çok şaşıracaksınız. Cevizin, kalp ve damar sağlığına faydaları, tip 2 diyabet rahatsızlıklarına faydaları, kanser önleme, hafıza kaybı ve hatta kilo verme gibi bir çok konuda faydası olduğunu söyleyerek başlayabiliriz.

Cevizin Faydaları

Cevizin Faydaları

Zihinsel fonksiyonların işlevini arttırmakla birlikte bir çok faydası bulunan cevizin alzheimer hastalarına kadar bir çok konuda fayda  göstermektedir. Erkeklerin en büyük sorunlarından biri olan prostat kanserini önlemektedir.  Çocukların zeka gelişimine katkıda  bulunan cevizin faydalarından biri de omega 3 yağ oranı düşük çocuklarda davranış bozukluklarını düzenleyen ceviz omega 3 bakımından zengin  bir vitamin deposu.

Cevizin faydalarından önemli olan bir diğer konuda kötü kolesterolü düşürmesi. Yapılan bilimsel araştırmalar sonucundan düzenli ceviz tüketiminin  kötü kolesterolü düşürdüğü söylenmektedir.  Uzmanlar ceviz tüketiminin kötü kolesterolü düşmesine yardımcı olduğunu kalp ve damarlarda plaka  oluşumu riskini azalttığını ve sadece bu kadarla da kalmayıp damarların esnek kalmasını sağlayıp kan akışının normal şekilde akmasını sağladığını  söylüyor.

Cevizin damarlar üzerindeki olumlu etkisi tip 2 diyabet hastalarında, damar tıkanıklığı riskini düşürdüğü için hastalıkların görülme olasılığının azaldığı da araştırmalar sonucunda ortaya çıkan diğer bir cevizin faydasını ortaya koymaktadır.

Cevizin özellikle ilerleyen yaşlarda orta çıkan kemik erimesi hastalığını da yavaşlattığı bilinmektedir.

Kilo verdirmesi konusunda aslında biraz şaşkınlık uyandırsa da, ceviz günde 3-4 tane tüketilmesi durumunda uzun süreli tokluk hissi vermesi nedeni ile bizlere yardımcı olmaktadır.

Hafıza konusunda tam bir kesinlik sağlamamakla birlikte araştırmaların devam ediyor olmasının bize verdiği bilgiler de hafıza konusunda olumlu etkiler bırakmasıdır.

Ceviz Faydaları Bize Neler Sağlamaktadır ?

Ortalama 7 adet ceviz ;

– 185 kaloridir
– Kolesterol içermez
– Besin lifi ihtiyacının %8’ini karşılar
– Kalsiyum ihtiyacının %3’ünü karşılar
– Demir ihtiyacının %5’ini karşılar
– Tiamin ihtiyacının %6’sını karşılar
– Folat ihtiyacının %7’sini karşılar
– Magnezyum ihtiyacının %11’ini karşılar
– Fosfor ihtiyacının %10’unu karşılar
– Çinko ihtiyacının %6’sını karşılar
– Bakır ihtiyacının %22’sini karşılar
– Manganez ihtiyacının %48’ini karşılar
– Selenyum ihtiyacının %2’sini karşılar

Ceviz İle İlgili Diğer Bilgiler

– Ceviz üretiminin 300 bin tonun üzerinde kalan kısmı yani neredeyse %60’ı ABD’nin Kaliforniya eyaletinde üretilmektedir.
– Ceviz akıl hastalıklarında tedavi aracı olarak Ortaçağ İngilteresi ve Antik Yunan’da kullanılmıştır.
– Pers cevizi olarak bilinen ingiliz cevizi ilk olarak ABD’de 1700’lü yıllarda görülmüştür.
– Cevizin üretimi M.Ö. 10.000 yılına dayanmaktadır.
– Ceviz hasadı yılda bir kez, Eylül ve Kasım ayları arasında yapılır.
– Dünyada 30 farklı ceviz türü bulunmaktadır.

Sonuç olarak cevizin faydaları saymakla bitmiyor. Başta kolesterolü kontrol altında tutmak olmak üzere prostat kanserinden kilo vermeye kemik erimesinden hafıza kayıbını önlemeye kadar iyi gelmektedir. Uzmanların tavsiyesi ise günde 2-3 adet cevizin tüketilmesi yönünde.

You may also like...

2 Responses

  1. Abdurrezzak Kadirovic diyor ki:

    Bizim balkanlarda çok üretilir ve tüketilir. Müthiş bir besin kaynağıdır. Tebrikler, yazı çok güzel anlatmış. Selanikten sevgiler.

    • alican diyor ki:

      Teşekkür ederiz yorum için. bizlerde cevizin faydaları hakkında bir çok şey öğrendik. Selamlar.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.